Uzaktan Çalışma Sistemi Planlaması
Uzaktan çalışma sisteminde verimli olabilmeyi başarmak büyük bir adımdır.Aslında dünyaçapında birçok organizasyonlar böyle oluşturulmakta.Peki beraberinde oluşan zorluklarla karşılaşmamak için nereden başlamalıyız?
- Uzaktan çalışan ekiple paylaşmadan önce, değerlerinizi sizin anlamanız gerekir.
- Ekibinizle her gün iletişim halinde olun mesela toplantı yapın. Ekip içinde nasıl çalışılacağını ve birbirinize nasıl sorumlu olduğunuzu belirtin.
- Ekibin geri bildirim vermesini sağlayın. İşe kendinizden başlayın; hem iyi hem de kötü küçük geri bildirimler verin.
- Son olarak, ekibinizin hem başarılardan hem de başarısızlıklardan ders alabilmesi için onlara zaman verin. Kendileri sorunların üstesinden daha etkili gelebilmeli ve sizin desteğinize daha az ihtiyaç duymalıdırlar.
Kontroller;
- Uzaktan çalışan ekip her iş sonunda işin hedefine ulaştırıyormu?
- Sorumluluk yerine getiriliyormu? Ortak bir iş için birbirlerine yardım ediyorlar mı yoksa sadece kendi işleriyle mi uğraşıyorlar?
- Ekip, iş hedefine ulaşmak için çabalıyormu?
- Ekip birbirine geri bildirimde bulunuyorlarmı?
- Ekip verimli çalışıyormu?
- Müşteri ekibe güveniyor mu? Ekibin uygulama becerilerine, teknik rehberliğine, iş ahlakına güveniyor mu? Bunu müşterinizede sorup fikir alabilirsiniz.
- Ne Yapmalısınız?
- İşe başlarken temel kuralları belirlayin.
- Beklentileri not edin ve birbirinizi nasıl sorumlu tutacağınızı aktarın. Uzaktan çalışan ekipler için bu tür bir anlaşmaya uymak, eş konumlu ekiplere göre daha da kolaydır.
- Günlük online toplantılar yapın. Günlük toplantılara sürekli geç kalan veya katılmayan kişiler mi varsa tespit edin ve ekibinize açıkça belirtin birlikte bir çözüm bulun.